torsdag 19 april 2012

Hallå där...

Mohammed Ali Khan, lagkapten i BK Häcken

Vad tycker du om er säsongsinledning?
Vi har spelat en bra och anfallsinriktad fotboll med snabba omställning och ett disciplinerat försvarsspel. Trots en del insläppta mål så tycker jag att vi har gjort någorlunda bra ifrån oss och plockat de poäng vi förtjänat. Det är klart att vi hade kunnat få med oss ännu fler poäng, men i många matcher är det bara de små marginalerna som avgör.

Det cirkulerade en del rykten om att du skulle vara på väg bort från klubben inför säsongen, vad var det som fick dig att skriva på ett nytt kontrakt?
Jag kände förtroende från Peter (Gerhardsson) och trivs bra i klubben. Det finns en fantastisk harmoni i klubben och vi är en riktigt bra grupp med spelare. Jag tror att vi kan bli riktigt vassa i år, men jag vill inte gissa på någon speciell placering. Vi tar en match i taget.

Är det någon speciell i årets trupp du tycker man ska hålla ögonen på?
Det finns många unga spelare som är på väg framåt, men jag tror att det är Waris (Majeed) år i år. Han har gjort 4 mål på 4 matcher och har en riktigt fin form. Han är fortfarande ung och det här är hans första riktiga säsong där han får vara med från start. En väldigt snabb och avslutningssäker anfallare.

Sen fick du kaptensbindeln också?
Ja, det är en ansvarsfull uppgift att bära den, men jag har alltid varit en spelare som tagit ett stort ansvar på plan och försöker alltid att pusha laget framåt. Men det är klart att nu gäller det att vara extra drivande. I övrigt har det blivit mer medialt utrymme, man får ställa upp på fler intervjuer kring matcherna och bära ett större ansvar utåt.

Varför slår ni Blåvitt på måndag?
För att vi kommer vara tighta bakåt och ha riktigt snabba spelomställningar.

Tack för pratstunden och lycka till!
Tack!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar