fredag 15 juni 2012

David Accam


David Accam ryktas (och då menar jag RYKTAS) vara klar för Häcken, enligt FotbollDirekt. Om det här stämmer så är det inget snack om att Häcken får en talangfull spelare, men av det jag sett av honom på Youtube så måste han nog lära sig passa bollen bättre. Han uppges kosta mellan 2-3 miljoner och borde därför vara med att konkurrera om en startplats direkt. Frågan är då om Martin Ericsson åker hem till Borås igen? Makondele (och Waris på anfallet) är självskriva på sina platser, vilket betyder att det finns fyra platser på mittfältet att konkurrera om. Lewicki, Bjurström, Chatto, Ericsson, Elvby, Vasquez, Henriksson (om/när han kommer tillbaka), Eber (om han stannar), Drugge, Williams, Anklev och då Accam (har jag glömt någon?) konkurrerar alltså om dessa platser. Känns lite mycket, va? Vad jag inte förstår är filosofin bakom att värva en Waris-liknande typ för 2-3 miljoner när man helst av allt skulle behöva en riktigt duktig ytterback.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som att han har en väldigt bra speed och fysik, men som du skriver så har v väldigt många bra spelare på mitten. Medan vår backlinje inte håller så jätte högklass enl. mig. Känns som Sony inte vill kännas vid våra problem i backlinjen.

Skicka en kommentar