torsdag 19 april 2012

Torsdagsnotiser

Inför lördagens match mot Gefle IF har Nanne Bergstrand fått ett problem att tampas med. Det var igår (onsdag) som den finske mittbacken Paulus Arajuuri åkte på en fraktur i stortån. Sedan tidigare är Tobias Carlsson, Nenad Djordjevic och Ludvig Öhman skadade.

**

Erik Hamrén säger sig inte stänga några dörrar för Alexander Gerndt gällande uttagningen av sommarens EM-trupp. Skulle hans överklagan den 3 maj leda till en friande dom så är han återigen disponibel för landslagsspel. Sista dagen att lämna in den slutgiltiga truppen är den 29 maj.

**

Det svenska utlandsproffset Viktor Elm, 26, meddelade igår att han med 99 procents säkerhet kommer att lämna Heerenveen efter att hans kontrakt går ut till sommaren. Elm har spelat i klubben sedan januari 2009 och har de senaste säsongerna varit en given startspelare. De senaste svenska klubbarna som varit och ryckt i honom är Kalmar FF, IFK Göteborg och Elfsborg. Viktor säger att det finns en hel del alternativ och att han inte bestämt sig än för om han ska lämna Holland eller inte.

**

Intresset för den skånska 21-åringen Jiloan Hamad är stort efter hans mål och två assist mot Djurgården i helgen. Flera stora utländska klubbar uppges vara intresserade däribland, QPR, Wolverhampton och Cagliari. Jiloan visar också upp en fin klubbkänsla när han säger följande till Sportbladet på frågan om han diskuterar en förlängning med MFF:

– Nej, jag förlängde förra året så finns ingen anledning till det nu. Jag kommer vilja ha minst ett år kvar på mitt kontrakt den dagen jag ska lämna. Drömmen är att någon köper mig, satsar på mig och Malmö får pengar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar