torsdag 17 maj 2012

DMK, Holländer och lite annat

David Moberg-Karlsson fick sitt a-lagskontrakt tidigare än vad jag trodde. Om han inte säljs innan så är han blåvit i fyra och ett halvt år framöver. Kul!
***
Även Filip Holländer förlänger sitt kontrakt och är nu ÖIS trogen över säsongen 2013. 
***
Sonny Karlsson är, enligt Fotbollskanalen, nere i Kamerun och tittar på spelare. Undra hur han reagerade när han fick reda på att Waris gjort fem mål..
***
Det här är intressant. Aftonbladet har alltså källor på hur mycket Häcken kommer begära för Waris. Är den källan Robert Laul, som dragit slutsatsen att Häcken får lika mycket som AIK fick för Teteh Bangura? Tycker det är onödigt att redan nu börja spekulera i övergångssummor, men jag vet att hans snabbhet är en väldigt unik vara som folk är villiga att lägga pengar på. Alla lag och tränare kan inte hantera honom och jag hoppas verkligen han går till ett spelande lag, likt Häcken, när han lämnar Hisingen. Man ska inte glömma bort att Waris är beroende av Makondele, Ericsson och Drugge, speciellt den förstnämnde och jag tycker att just den relationen mellan dem två (som PG antagligen skapat) är så fantastiskt vacker. Waris kan bli hur bra som helst och jag tror ärligt talat att han hade kunnat prestera nästan vart han än går, så länge han har spelare runt sig som förstår honom (som Makondele gör).
***
Jag har tråkiga nyheter för övrigt. Kärra KIF spelade igår 1-1 borta mot Kongahälla och släppte därmed in sitt första mål för säsongen. Robin Eriksson målade ännu en gång.
    I samma serie såg jag också att Kortedala spelar och där lirar ingen mindre än Ivica Skiljo nu för tiden.
***
Nicklas Bärkroth reser nu hem från Portugal och tar sommarledigt hemma i Göteborg. Någon som vågar gissa vart han spelar när serien drar igång?
***
Så här skrev Ranégie på sin Twitter 31 mars: "Gais-häcken, äntigen börjar det... Häcken ska tydligen vara bättre i år?Ska bli intressant å se:p" Hehe..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar