onsdag 25 juli 2012

Sponsorer och Sana

Det var efter 5-0 förlusten mot Gefle som Aftonbladet kontaktade Blåvitts huvudsponsor Prioritet Finans VD Nils Wiberg för att försöka pressa fram något smaskigt citat. Det lyckades man väl egentligen inte med men artikeln fick ändå rubriken "Hotar att bryta samarbetet med Blåvitt". Jag tänkte inte mer på det tills jag såg en ny artikel där Nils går ut och fördömer en eventuell avyttring av Tobias Sana. Det känns oerhört oprofessionellt att göra ett sådant uttalande som huvudsponsor. Ska det förekomma sådana diskussioner där sponsorer lägger sig i det sportsliga så ska det ske internt och absolut inte i Aftonbladet när klubben befinner sig i den utsatta situation som man faktiskt gör. En aspekt som gör det ännu värre enligt mig är det att när det blåste som värst kring Prioritet Finans, efter Uppdrag Gransknings reportage där dom kopplades samman med organiserad brottslighet så skötte Blåvitt det väldigt snyggt utan några större fördömanden i media. Dåligt.
***
En övergång till Ajax tror jag hade passat Sana bra. Synd bara om Blåvitt inte skulle få några pengar för honom men jag tycker att man kunde varit tydligare med att man ville ha kvar honom och visat att man trott på honom, nu när det är så pass kort tid av kontraktet kan det bli svårt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar